19 Mac 2009

Menyusahkan Orang Lain

19 Mac 2009
Sekiranya anda penduduk Dungun sudah tentu pernah pergi ke Bank Simpanan Nasional (BSN) Cawangan Dungun, atau membayar bil elektrik di Kedai Tenaga. Jika berkereta agar sukar mencari tempat parking terutamanya jika waktu puncak ( di Dungun setiap waktu adalah waktu puncak..hahaha).

Parking tak kisah lah, yang menjadi masalah serta menggugat keselamatan dan nyawa adalah ketika memandu kereta keluar dari kawasan bangunan tersebut untuk ke jalan besar. Pasti disebelah kanan anda terdapat deretan kereta yang parking di situ.

Lihat snapshot di bawah:

Pembetulan ejaan pada imej [Kawasan Dilarang Meletakkan Kenderaaan] Sepatutnya tempat yang ditandakan dalam petak merah tidak harus diletakkan sebarang kenderaan kerana melindungi pemandangan kenderaan yang mahu keluar untuk ke jalan utama. Pihak berkuasa harus meletakkan garisan kuning di kawasan tersebut. Janganlah menunggu sehingga ada nyawa terkorban barulah hendak mengambil tindakan.

Gambar seawal jam 9.30 pagi pada 11 November 2008. Jika dalam keadaan hujan sebegini ianya menambah kesukaran untuk pengguna mahu keluar ke Jalan Baru Pak Sabah….Arrgghhhhhhh!!!!!
[Artikel asal ; http://mydungun.com.my/blog/?p=58]

Share


2 comments:

Anonymous berkata...

ooo rupe2nye bangunan 2 bentuknye terpizium

mohd berkata...

yes...betul...tpi ada tak belaku ccident...patut ambik penyeleasian tu...

Catat Ulasan

 

1Dungun (www.1dungun.blogspot.com dahulunya dikenali sebagai myDungun (www.mydungun.blogspot.com), jesteru itu segala artikel- artikel dan komen - komen yang diterima di dalam blog ini adalah sebahagian daripada Blog myDungun sehinggalah artikel yang bertarikh 23 Mac 2010.Walaubagaimanapun, sebagai langkah penjenamaan semula ke arah penulisan yang lebih formal dan profesional. Tidak kesemua artikel – artikel serta komen – komen asal dari myDungun dipaparkan di sini, malah ada diantaranya diubahsuai semula (dari masa ke semasa dari segi gaya penulisan dan sebagainya. – Pentadbir Blog 1Dungun.